nieuws

Loop langzamer om sterker te worden en verder te komen. Onderschat nooit de kracht van een stevige wandeling, zelfs als het de pauze is in je intervaltraining. Een wandeling zorgt voor kleine aanpassingen in je lichaam waardoor je voeten, knieën en heupen sterker worden. Lange, stevige wandelingen zijn goed voor Lees verder »


Ook bewegingswetenschapper Hans Savelberg meent dat wandelen gezond is. Hij deed onderzoek naar de gevolgen van te veel zitten. Tijdens zijn onderzoek bleek dat een uur intensief sporten als compensatie voor inactief gedrag niet genoeg was. Het verminderen van zituren is het belangrijkst, daarom is slenteren en staan effectiever. ‘Het Lees verder »


Woensdag kwamen deelnemers van het project Groen Kapitaal, Groene Gezond Leefomgeving in Noord-Holland bij elkaar om verschillende groene wandelvormen te bespreken en ervaren. Tijdens de Gezond Natuur Wandeling viel veel te zien en vertellen. De huisdichter sloot deze inspirerende workshop af met enkele rake natuur-wandel-zinnen Met vriendelijke groeten, Ronald van Lees verder »


Sinds zondag 18 juni is het goed warm in Nederland en het KNMI verwacht dat de hoge temperatuur nog wel een paar dagen aanhoudt. Wij vragen u daarom deze dagen wijs met kraanwater om te gaan. Gemiddeld gebruiken we dagelijks 120 liter water per persoon per dag. Tijdens de hitte Lees verder »


Recreatie in het groen is belangrijk voor de volksgezondheid in Nederland. De afgelopen decennia zijn de mogelijkheden hiervoor in en om de steden echter achtergebleven bij de vraag van een groeiende bevolking. Een bevolking die bovendien vergrijst, en die daardoor meer tijd heeft om buiten te verpozen. De Gezondheidsraad beveelt Lees verder »


« Pagina 1, 2, 3 ... 13, »